• Robert Nagy

Ako schudnúť 50kg?



Určite by bolo ideálne, keby bola cesta k lepšiemu zdraviu a fitness priamočiara a bezproblémová, ale skutočný život je aj v tréningu o prekonávaní prekážok a o ťažších momentoch.


Podstatnou otázkou, ktorú dostávame je: „Prečo je také ťažké schudnúť a byť fit?


Odpoveďou je: „Život.“ Náročná práca, strach zo zmeny, nabitý spoločenský život, starostlivosť o rodinu...toto všetko nás môže zastaviť na našej ceste k vytúženému fitness cieľu.

Michal nám vyrozprával svoj inšpiratívny príbeh, ktorý je skutočnou ukážkou toho, že aj keď čelil mnohým prekážkam, nezastavili ho, prekonal ich, poučil sa z nich a SCHUDOL 50kg.



Ako si sa dostal na 140kg? Čo boli tie kľúčové momenty?




„Ako bábätko som prekonal zápal čriev, absolvoval som nespočetné operácie a určite aj tieto problémy mi v detstve spôsobovali naberanie na váhe.

Neskôr, keď som si zlomil nohu, mesačná striedavá starostlivosť starých mám, spôsobila „vykŕmenie“ a potom už nikto neriešil, že jem príliš veľa.

Až ako 18-ročnému sa mi za pomoci rodiny podarilo nastaviť stravu, strážil som si kalórie a začal som cvičiť vo fitku. Vtedy som schudol 20kg.“



Pokračoval si v nastavenom režime?


„Pri nástupe na Vysokú školu designu v Zlíne som vážil 98-99kg, ale prestal som cvičiť a životospráva išla takisto do zabudnutia. Vysokoškolský život som si obohatil prácou, organizoval som rôzne eventy a životný štýl sa opäť otočil. Nezdravá strava, nedostatok spánku a vôbec som si neuvedomoval, že znovu priberám."


Aj keď som si po čase všimol zmeny, našiel som mechanizmy a triky, ako to ignorovať a tento problém obchádzať.


"Čo sa ale nedalo ignorovať, boli pohľady ľudí v mojom okolí, na jednaniach. Správanie známych ku mne sa zmenilo. Moje sebavedomie sa postupne znižovalo.“


Čo sa stalo?


Začal som sa hrbiť, pretože som sa hanbil za to, že mám prsia, skrýval som to, pozeral som do zeme, nie ľudom do očí a prestal som im dôverovať a nakoniec som nemal chuť sa s nikým stretávať. Výsledkom toho bolo úplné uzatváranie sa do seba, kompenzovanie si samoty jedlom. Takto som prežil vysokú školu a po jej skončení som sa vrátil do BA.“


Kedy a ako teda nastal ten moment, že si znova začal cvičiť?


„Tým zlomom bolo oblečenie.“


„Už som si naozaj nemal čo obliecť a ak som si chcel niečo kúpiť, musel som to riešiť cez špecializované obchody a to mi v hlave zasvietilo, že už je to so mnou veľmi zlé. Pridružil sa aj tlak od rodičov a keď som sa videl v zrkadle, rozhodol som sa aspoň 1-2krát do týždňa ísť do fitka.“


Nehanbil si sa ísť do fitka?


Hanbil. A ešte stále si hľadám časy, kedy je vo fitku menej ľudí. Stále mám averziu voči ľuďom.“


„Vnímam sa ako vždy tlstý človek, väčšinu života som bol tlstý a aj počas týchto 2 rokov, čo som schudol, stále sa necítim ako chudý človek.“


Ako vyzerali tvoje tréningy?


„Robil som len kardio, zautomatizoval som systém každodenného trénovania. Strach ma tlačil, nevynechal som ani jeden tréning. Našťastie som mal vďaka plávaniu, ktoré som robil v detstve a potom som aj trochu trénoval deti, vcelku dobré vedomosti o princípoch tréningu.

Tak som trénoval rozumne, začal som pomaly a postupne pridával.

Začínal som na 15min stepper/orbitrek/bežecký pás, obmieňal som to a každý tréning trochu pridával.


Po troch mesiacoch tréningu som bol schopný vydržať na orbitreku až 4hod. Boli dni, kedy som sa vedel odstrihnúť a počas tréningu som nemyslel na cvičenie a išlo sa mi úplne super. Raz do týždňa som dal takýto tréning. Ak som mal deň, kedy som nevládal, tak som šiel aspoň 1 hodinu a dal to na pocity.“


Riešil si v tom období stravu?


„Snažil som sa jesť menej, hlavne som vynechal mastné jedlá, postupne som čo to sám upravoval. Zhruba pred 2 rokmi ma inšpirovali moji bývalí spolužiaci zo základky. Chodili cvičiť, tak som sa k nim pridal. Cvičil som v kolektíve, primárne sme riešili silové tréningy a počúval som ich rady ohľadom stravy. Veľmi radi mi poradili a stal som sa súčasťou ich skupiny, kde si stále zdieľame rôzne postrehy ohľadom tréningov a stravy,

Viedli sme mnohé diskusie o správnej životospráve, najmä ako si nastaviť stravu.


Čo ti najviac pomohlo v nastavení správneho jedálnička?


„Začal som používať aplikáciu Kalorické tabuľky.“


„Nazval by som to kľúčovým momentom v mojej zmene. Uvedomil som si, že aj zdravé potraviny môžu mat veľkú kalorickú hodnotu.“



„Aplikácia mi pomohla vyškrtnúť z jedálnička určité jedlá. Zžil som sa s ňou a nerobilo mi problém ju používať. Napr. v supermarkete som si rovno skenoval potraviny a zisťoval kalorickú hodnotu potravín.

Mal som nastavený systém zapisovania do tabuliek, vždy som zapisoval predtým, ako som niečo zjedol.

Asi mesiac mi trvalo, kým som si vytvoril zvyk zapisovania jedla do tabuliek a po pol roku som už mal vybudovaný správny odhad na počet kalórií v jedle, bol som bol schopný si zrátať energiu v hlave, bez aplikácie.“




Ako si zaznamenávaš a porovnávaš svoj progres chudnutia?


„Začal som sa pravidelne, raz za mesiac, vážiť. Odvahu postaviť sa na váhu som našiel až po roku cvičenia. Napriek tomu, že som bol po prvom vážení sklamaný, bol to môj začiatočný bod a mal som údaje do budúcna na porovnanie. Ja som sa nielen vážil, ale aj fotil.“


„A schudol som 35kg.“

„Ďalším super krokom bolo, že som začal cvičiť a spolupracovať s trénerom Riškom, ktorý ma nastavil na správny silový tréning, aby som nabral svaly a upravili sme ešte viac stravu. Schudol som ďalších 15kg a začal som chodiť na meranie zloženia tela do diagnostického centra.




„Strach z návratu k pôvodnému stavu ma ženie vpred, nedovolí mi prestať, alebo si dať nejaké nezdravé jedlo.“


„Mojím veľkým cieľom je, byť fit na turistiku s kamarátmi a bez problémov prejsť aj náročnejšie trasy. Preto som aj v období korony a celé leto chodil na rôzne túry po Slovensku. Sem tam aj s pribalenou činkou v ruksaku:-).“


My vo WELLCO propagujeme 4 Piliere zdravia, ktorými sú: Pohyb, Spánok, Strava, Pitný režim.

Ako hodnotíš tie Tvoje?


Pohyb - Cvičím približne 6-krát do týždňa. Trénujem rozumne a s mierou.

Spánok - Celkom dobrý, snažím sa kompenzovať dospávaním cez víkend.

Strava - Jedálniček mám oklieštený, ale rôznorodý.

Pitný režim - Odmena, ktorú si doprajem, light verzia soft drinku:-)“



„Môj úspech - 50% strava a 50% pohyb.“



Ochrana osobných údajov

©2020 WELLCO. Všetky práva vyhradené.