Poctivý prístup k tréningom priniesol parádne výsledky

WhatsApp Image 2022-07-19 at 15.11.44.jpeg

Nevinný nápad spred dvoch rokov o absolvovaní MTB etapových pretekov v Čechách sa ukázal ako veľmi zaujímavý bajk cieľ hodný seriózneho tréningu.

A jedným z úspešných jazdcov na týchto pretekoch je aj náš klient Vlado.

Tento rok dosiahol úžasný pokrok v plnení svojho tréningového cieľa.
Určite to nebola jednoduchá cesta, ale Vlado na sebe pracoval deň po dni a dosiahol super výsledky.
Jeho poctivý a cieľavedomý prístup k tréningu môže byť vzorom pre každého, kto má výkonnostné ciele. 
Na začiatku k nám Vlado prišiel s cieľom zlepšiť svoju fyzickú pripravenosť potrebnú k jazdeniu na horskom bicykli, čomu sa systematicky venuje už dlhšiu dobu aj s pomocou cyklo trénera. 

Horská cyklistika sa vyznačuje veľkými nárokmi na všeobecnú fyzickú pripravenosť a mentálnu odolnosť v neustále sa meniacich prírodných podmienkach. Účastník takýchto MTB pretekov potrebuje absolvovať vytrvalostnú záťaž v dĺžke približne 2-5 hodín.


Pretekár potrebuje mať okrem vynikajúcej kondície, aj „pevné telo“ tak, aby zvládal náročné technické pasáže.

Kondičná príprava v posilňovni sa stala neoddeliteľnou súčasťou prípravy všetkých športovcov. Či už na profesionálnej, ale rovnako aj amatérskej úrovni.
Fyzická pripravenosť posúva hranicu únavy, zlepšuje odolnosť kĺbov a pomáha zvládať nároky, ktoré konkrétny šport prináša. 
Samozrejme táto fyzická pripravenosť sa prenáša aj do bežného života.

IMG_4293.JPG
IMG_4870.JPG

Vlado pravidelne absolvoval diagnostiku špecifických cyklistických testov a špeci prípravu s cyklo trénerom.
K nám prišiel s tým, že chce zlepšiť svoju silu na to, aby mal lepší výkon na pretekoch.

Ako to ale býva, nebola to iba jedna stránka mince. Keď sme si prešli s Vladom jeho anamnézu, zistili sme, že máva problémy v driekovej časti chrbtice a takisto ho pobolieva rameno.

Nastavili sme mu špeciálny silový program počas zimnej sezóny tak, aby mal na jar vyšší výkon.
Do jeho tréningového programu boli zaradené kompenzačné a rehabilitačné cviky na spevnenie chrbtových a brušných svalov, ktoré mu zlepšia silu a znížia únavu v driekovej oblasti chrbta.
Postupné uvoľňovanie a posilňovanie stabilizačných svalov okolo ramena mu znížili bolesti, ktoré ho trápili a postupne sa prepracoval k oveľa náročnejším cvikom.

Zimný Kondičný Program bol zložený z troch cyklov:

  • V prvom sme sa venovali všeobecnej pripravenosti, kde sú zaradené cviky na stred tela, kompenzačné cviky, cviky s vlastnou váhou a stabilizačné cviky.

  • V druhej fáze nasledovala príprava zameraná na zvýšenie svalovej sily a čiastočne objemu.

  • Tretí cyklus bol zameraný na rozvoj maximálnej a výbušnej sily hlavne dolných končatín.

Aké má Vlado ďalšie plány?


Pokračovať na vlastnom posúvaní hraníc a zlepšovaní svojho fyzického potenciálu😉.

Veľmi sa tešíme z Vladovho úspechu a veríme, že je vzorom pre mnohých, ktorí hľadajú nové výzvy a motiváciu.
Držíme päste a prajeme veľa úspechov v ďalších pretekoch.

IMG_3088.JPG